MEH LAH KLIK...

Monday, May 9, 2011

Sesekali perasan Holden Caufield.

1. Lain orang yang bertunang lain orang yang pening. Yang ni serius memang cari penyakit, tiada beban jengkaut dan steamroller digalas. Aku n00b dalam masalah ini, sampai termimpi2 pun ada rasanya, that's why I need extra dose of antihistamine/cough syrup/painkiller, so I can sleep better. Walau hakikat alam semesta, I dont really need ubat for light cough. Sebab tahap cukup sekadar dehem, minum air banyak sikit, dah ok kot, but still I need 'reason' so I can feel less guilty. Damn, am I hypochondriac?

2. Serial financially fuck up whine: Yes, as usual. I 'terbeli' sunglasses, beli karpet kereta sebab yang lama dah makan umur 5 tahun kot, beli wiper baru sebab memang expired, perlu tinted tapi aisey.. off budget. Ngangkung? Part time kot? ntah..

3. Katil aku patah. Katil yang satu lagi pun menunggu masa untuk menyembah lantai. So I need 2 katils. Padahal aku seorang saja pun, katil sampai 2, tamak kan?. Rosak pula masa yang sama. Pening.

4. May-June, Musim orang kawin, biasalah Malaysia ni, temperate ada 4 musim, Malaysia ada lebih dari 4; Musim kahwin, musim banjir, musim kemarau, musim cuti sekolah, musim raya, musim buah buahan, musim pilihanraya.

So kepada yang seangkatan dengan aku, diharap Comrade releks ketika ditanya FAQ oleh saudara mara, kawan2, makciks, semasa menghadiri kenduri kahwin. Sekarang kalau orang tanya aku FAQ, macam mau saja aku hantar fake wedding invitation. Padan muka korang, nak sangat kan?. Logically, kalau aku tau bila, memang sah2 aku dah hantar kan kad, ya idak?

Tahniah kepada pengantin/bakal pengantin/bakal bertunang/bakal ibu ayah.

5. Reading principle of taxonomy. I feel great! Ya.. membaca bagus untuk jiwa anda. Especially Al-Quran. (eh.. apasal tiba2 tertukar mood alim ini?).

4 comments:

lyn_intanazlleyna said...

perlukan prepare hadiah tunang utk majud???

Jlascanteen said...

bertunang perlu hadiah? ndak payah rasanya.

~jeet~ said...

FAQ waktu kenduri..hehehe...silence is golden, syiok tgk org buat spekulasi...hehehe...

Jlascanteen said...

lagi diam lagi orang2 tu curious kan~ haha...