MEH LAH KLIK...

Wednesday, August 19, 2009

gaya bebas

Mula-mula sekali, aku nak bergembira kerana Kahuna dah menulis kembali. sebenarnya dia dah tulis 2-3 post dah. kerana waktu bulan puasa biasanya post-post Kahuna sangat menarik. tambahan lagi jika beliau memasukkan entry makanan dan masak memasak.

Kemarin juga aku terjumpa blog milikan Hanis Zulaikha. ramai yang kata belog dia menarik. emm.. menarik juga. aku selesa membaca belog beliau kerana tak dipenuhi dengan bicara mekap tepung goMAC. apa pun belog beliau cool. saya rasa dia seorang pelajar cum model. dan saya rasa, rasa saya tepat.

saya juga suka blog My Anger. malas nak nyatakan sebab musababnya. terlanjur cerita pasal My Anger. emm.. saya nak kacau-kacau sikit pasal politik, sejak kapan Tok Guru jadi broker sorga?. kita sebagai umat Islam, umat manusia, hendaklah berusaha untuk mendapat pahala dan syurga. maka, tak perlu lah seorang Tok Guru nak tentukan, parti mana masuk neraka, masuk sorga, whatever. btw, I always like Tok Guru. kepada orang-orang di luar sana, jangan lah maki hamun (name calling) Tok Guru, dia pun manusia juga dan boleh berbuat kesilapan.

ok tutup pasal cerita from all around the blog.

emm.. cerita pasal masalah tempatan pulak. aku tak tahu lah apa jenis polisi yang digunapakai sekarang? polisi apa kejaddah? polisi haramjaddah? aku dah penat lah meluah perasaan. aku rasa ini lah dinamakan bila kaduk naik ke junjung. tahu lah kau ada kuasa, tapi emm.. releks boleh tak? polisi itu, ini, ini tak boleh, kena ikut prosedur baru. oh come on...

tahu tak? sedar tak? how lousy we are? with these policies, haha orang jadi bertambah malas, malas nak layan. nasib baik kalau malas nak layan, kalau malas nak kerja, kan kah sudah jadi lousy kuasa 2 kali 14. jangan ingat kita 'this big' lah. kita ni nak keluar dari kepompong lousy pun belum.

i love the place. the sea view... subhanallah. aku tak tahu lah ada berapa tempat di malaysia ni yang ada pemandangan seperti itu, dan buat kan aku rasa nak kerja sana sampai pencen. Opppss... hold on a moment. the policy.

apa kes lah semua ni. i feel like this is the time for me to pull the bigger string. aku dah beritahu dulu, do not cross me the way i dont like. ok lah you may keep the money. simpan lah duit beribu raban tu. bila orang kita nak apply funding dari luar, orang luar kata apa?, "korang punya proposal ni boleh ditampung perbelanjaannya oleh pihak pengurusan dalaman". nak juga aku mencelah, "encheck, kalau lah pihak pengurusan dalaman tu sangat murah hati nak beri kami duit, tak adanya kami susah payah hantar proposal dengan orang luar nak minta funding".

now, like i said, boleh simpan duit tu, buat beli chemicals, lepas tu sedut wasap chemical tu beramai-ramai. biar high dan tipsy semuanya. puas hati. psst it is not YOUR money pun duit tu. dah alang-alang orang tak nak, apa lagi yang nak dibuat? menghanjeng saja lah. tak kan nak menjilat pulak?

tak faham aku. semuanya gantung.
............................................

last week, aku ikut satu majlis perbincangan ehem ehem. seat dalam dewan tak cukup, so aku yang sememangnya datang lambat ni tak lah masuk. after lunch hour aku masuk lah. selit-selit ada juga seat kosong.

secara bidan terjunnya aku diberi tugas untuk jadi tukang catat maklumat semasa sesi soal jawab. aku buat lah bukan susah sangat pun, and helped me to focus with whats going on. me with another friends lah buat kerja2 amal jariah ni. kami pun rasa ok saja nak buat kerja ni. ala.. simple duduk, coret2 apa yang dapat dicoret, al maklum lah jepun cakap inggeris, yang catatnya orang malaysia. senak juga nak perhati butiran perkataannya.

biasa lah kan, bila ada majlis perbincangan ni, ada lah gift, pen, paper bag, goodie bag segala. goodie bag aku tak dapat, sebab tak cukup, and its ok lah, beri lah kepada tetamu yang grand lagi berpangkat tu. masa aku jadi tukang catat pro bono, aku minta lah pen cenderamata, well since aku mencatat, so i think appropriate lah juga aku minta pen tu. the pemberi pen punya lah buat muka Haram tak nak beri pen free tu. siap berkerut2 muka tanya apa hal aku nak pen tu. i said, aku mencatat. dia pun beri lah juga pen secoet tu. pen tu ada reben, jam2 tu juga aku cabut reben tu.

aku bukan lah nak kemaruk dengan PEN. cuma nak cendera kenangan saja. padahal boleh je aku rembat pen tu masa kat kaunter, jangan kan pen itu, pen dan note pad hotel pun hampir jadi mangsa rembatan aku. tapi aku sedar-sedar diri juga lah. hotel grand, tak kan aku nak buat perangai kan.. dah lah aku melantak tak hengat.

aku mampu je nak beli pen sebungkus. since everyone is high on policy thingy right now, i just follow the flow saja. aku pun buat policy aku, dah yuran mahal mencekik, so polisi aku ialah, rembat apa yang boleh rembat. not because i want all things i rembat-ed, just sagu hati for broken heart saja.

as for the person who bermuka masam kerna tak nak bagi cendera mata pen tu. hahaha... apa kau ingat kau besar sangat. i'll spare u for now. kau buat lagi memang kau nak kena. hokeh. sudah lah tu, aku tahu aku ni menganggur kau bekerja, so apa? kau rasa hebat lah?

apa pun aku berjaya merembat satu note pad. bukan hotel punya ya.

No comments: