MEH LAH KLIK...

Tuesday, April 14, 2009

orang upen kah?

eh tiba2 banyak pula orang masuk blog aku. oh.. rupaya tronoh buat pautan dalam blognya. pautan balasan. sebab dalam entry lepas aku ada buat pautan juga.

aku thrash orang lain, dan ikut hukum, ada orang thrash aku. its ok. asalkan yang thrash tu tuan punya blog, di blog sendiri. bukan pengomen anon. aku pun buat benda yang sama diblog sendiri.

ya, blog ini cuma 3 ribu pengunjung. tidak ramai. jadi jangan risau, sebarang idea yang ditulis disini akan lambat tersebar(atau tidak tersebar langsung). tidak signifikan. (sebab tu aku was2, badak sumbu akan pupus dengan aman).

aku tinggal dirumah milikan ibu bapa itu fakta. walaupun ada pindah2 sikit2. pindah rumah mana pun still rumah beliau juga. its ok (bagi aku, nda tahu pula ada yang tidak puas hati tiba2, marah kah..). tiada duit lagi mau bayar sewa rumah. sebab tidak kerja. sound like a loser. kadang2 aku marah juga dengan profile sendiri tu. tapi selalunya aku ok jak lah. selalu nda puas hati kan... biasa lah tu.

ada juga tiba2 pengomen anon. di entry lepas2 tiba2 tulis pasal babi. tiada binatang lain kah?. babi, babi, babi,. tapi setakat ni anon masih dibenarkan. komen tidak dimoderate. setakat ini. lah.. sebab blog 3 ribu pengunjung ni bukan ramai pun yang komen. nda tahu pula selepas kena link ni banyak pula yang datang. ada pula yang mau komen (read: maki).

kalau aku setuju, setuju lah. kalau aku nda setuju, nda setuju lah. tapi nda semestinya rigid.
...................................................................................
lebih caca marba dari biasa pula entry kali ini. lagipun tadi ada drama scuffle of mic. hening seketika, takut pun ada bila tengok. siapa yang betul, betul lah. adult male ni sukar untuk di agak kan.eh.. ini cerita lain sudah. ni.. terdivert pula ke kisah benar.

alang2 sudah divert, atmosfera pasca tengking masa tu sangat melemaskan. semua orang cakap first time kisah seumpamanya terjadi. so aku rasa first time lah tu. yang tiada rekod tu, nda tahu lah. kemas beg, aku keluar saja lah. sebelum aku, ada 2-3 (mungkin 4-5) orang lagi sudah keluar. sebab masa aku keluar, tengok durang sudah duduk2, cerita2. cari minuman, minum, kasi cool down keadaan diri sendiri yang terkejut, terkesima, tersegala.

lepas tu memang lah mood pun sudah berubah. sembang2 ringan sajalah. bila balik masa lunch hour, masih lagi teringat. lepas ofis hour pun, masih lagi teringat. sekarang masih teringat, tapi sikit2 sudah. bila orang tanya atau bila menyampuk mana2 perbualan, aku cuma cakap apa yang pendapat aku saja. walaupun aku cuba maintain untuk tidak menyebelahi sesiapa. tapi mulut jak lah... dalam hati.. hehe.. simpan saja dalam hati. sebab tu lah aku miss jawapan untuk soalan bocor... keluar kan.. serius nda selesa tadi.

i am proud of my teacher. he was handling the situation like the true gentleman. you earned my respect sir. saat orang semua terkedu, tersentap, tertanya, terkejut, terpinga, terpegun, tertakut (yep aku takut, as it could be worse) tapi dia cool jak. (dalam hati tidak tahu lah, tapi perbuatan ya, sangat cool).

free flow of tea.. haha.. saya suka.

tadi ada interesting topic juga, pasal al-khamar. tapi terlampau teknikal. mana saya paham. cakap engrish lagi tu. dengan akronim2 yang entah apa tu. mahu google pun saya nda mampu. kalau saya baca dia punya teks, mungkin saya boleh paham.

p/s: teh, boleh. aramaitii, tidak boleh.

p/s 2: be human first, scientist second.

No comments: