MEH LAH KLIK...

Thursday, February 26, 2009

sindrom semester akhir

*atas sebab paranoid entry ini terpaksa diedit.

emm.. entah lah minggu ini lebih malas dari biasa. memang minggu2 malas pun. aku rasa ini sindrom semester akhir. kalau nda silap sebelum ni pun aku mengalaminya, cuma lain sikit.

dalam minggu ni 1 kerja lab pun aku tidak buat kecuali membuat senarai inventori. itu pun kerja simple. dalam kerja menyiapkan projek ni, kerja menulis aku suka sikit. sebab yang aku buat ialah mambaca dan menulis. yes, writer reads.

kelas pun aku paksa untuk batal, sebab clash dengan meeting. kalau meeting yang tak penting tidaklah aku soka-soka hati hendak batalkan kelas. kelas kesukaan lagi tu. tapi kiranya meeting ni penting, sebab nak tahu apa nak dibuat untuk field akan datang.

minggu ni juga aku tiba2 pula bukan main lagi sibukkan diri cari kerja diinternet. emm blogger macam aku ni mana lah boleh mengharap pendapatan affliate iklan tu sahaja. berapa sen sangat... i think long way to go. no bukan putus asa dengan blogging. tapi aku nak buat real job lain.

setakat ni baru apply 1 kerja, lab assistant. ada 4-5 kerja clerical sekitar KK, tapi aku tak apply, sebab aku tahu aku tak boleh nak commit untuk sebarang kerja sekurang2 nya sampai bulan 6 tahun ni. then what??? took another gap year. i cannot afford another gap year. i dont want another 6 months gap. bikin gemuk saja tu.... hehehe but gemuk with clear mind.....

............................................................................................(edited).. tapi google tentang biogeo lebih menarik... ada vacancy lecturer bio tapi di KL, kolej. emm... i wont off to kl for job. at least not now. ya aku agak konservatif dalam mencari kerja ni. atau memilih. let say, aku sanggup jadi storekeeper di kk dari jadi lecturer di kl. period.

next up kereta. ya kereta kereta kereta. kalau kena kasi offer further study dengan kereta. i choose kereta. hands down.

study dengan aku ni dah terlebih gaul. baca nota sampai meleleh hingus berkerut dahi... well thats piece of cake. ada benda lebih menyampah lagi dalam dunia ni. aku nda macam dulu lagi, sekarang ni aku baca apa yang aku mahu. yang aku nda prefer tu aku baca lebih kurang................................................................................................... (edited). abis tu macam mana aku nak pastikan aku bayar dengan berbaloi??? rip off semua yang boleh dirip off??? hatta segala beaker, slide, gam2, stapler, segala ziplock.. tu nanti aku rip off... nak macam tu? aku jual timbang kati satu building baru tahu... then you know.... stop, you must stop you-ing.

aku rasa ...................................................................................................(edited). betul nda??? huhu.. now who is not well read???

i read what i want when i want................................................................. (edited) when i want your opinion i'll ask. ...................................................(edited). then when such event took place... in the end aku pun ketuk ketuk kibod mengutuk.

mau kasi habis cepat. thats it. selalu aku jumpa orang yang buat by research sebab tidak mau exam lagi. well thats them. apa yang kau takut sangat exam ni??? just exam. dulu memang aku takut lah pasal exam2 ni. sekarang pun. tapi bukan macam dulu. we are human. we are superior than papers. so... biasa2 saja. kalau takut pun i think takut yang normal.

mau saja aku jadi budak2 carefree... yang dont care, dont give a damn pasal exam. macam budak sekolah lah... kaka aku cakap ramai saja murid dia macam tu. bila lah aku boleh jadi macam tu??.

................................................................................. (edited). abis tu apa... surrender your heart and soul for your job??? then your keikhlasan untuk menimba ilmu akan terserlah. i quote fathi, 'ikhlas tu milik tuhan'. the face may look like not sincere... ......... (edited). dalam hati? then it is not for you to judge. sebab fathi cakap, 'ikhlas tu milik tuhan'. (fathi is a friend actually).

by the way... ..................................... (edited) kalau done crudely.. ok ada point nak start being sarcastic. tapi kalau mengikut standard? then.. ok lah kan. kita semua boleh hidup macam biasa semula.

i must start to not give a damn.

No comments: