MEH LAH KLIK...

Friday, January 2, 2009

turunkan harga telur ayam

jika sebelum ini aku berkempen untuk penurunan harga ayam. kini aku kempen untuk penurunan harga telur ayam. harga telur ayam yang naik menyebabkan kuasa beli kuih uih menurun. senang lah nanti ada orang kata tak payah beli kuih kalau mahal. betull.... implikasinya ialah menjejas kan pendapatan penjual kuih yang kebanyakkannya golongan kaum ibu yang ingin mendapatkan pendapatan sampingan.

turun kan harga telur ayam.

nah sekarang ni seremeh temeh gambar karaoke kat ruang tamu rumah sepupu pun orang boleh kata macam2. aku rasa tak salah kalau aku sibuk nak tulis berkenaan desakkan untuk penurunan harga telur ayam.

sila turunkan harga telur ayam. walaupun telur mengandungi kolestrol yang tinggi tapi telur adalah ramuan penting dalam makanan seharian. walaupun tak sepenting garam dan nasi. tapi penting untuk yang tak pandai masak macam aku.

turun kan harga telur ayam.

sebab harga telur ayam naik mungkin sama dengan sebab harga ayam naik.

turun kan harga telur ayam.

turun kan harga telur ayam.

nanti2 aku kempen turun kan harga barangan keperluan lain lagi.

2 comments:

Asrih Arif said...

aku sokong kempen ini... kalo mcm inilah janji ahli politik zaman sekarang pasti aku undi diorg.... sangat jelas dan tidak berbelit...'TURUNKAN HARGA TELUR AYAM'... berapa harga telur currently ek?

Jlascanteen said...

1 tray rm 9.60. masa minyak naik hari tu rm 9. 90