MEH LAH KLIK...

Saturday, January 24, 2009

life is not a joke.

sometime it is...

i blog-hop. i blog-hop a lot. this week i found a blog written by a school girl. her life is as simple as reading text books. i am not saying it is easy. i say it is simple.

i read various kind of blog, from politics, entertainment, freestyle/maki hamun, geek, gay, etc.. etc.... sometime i post comment, most of time i dont.

when i write a blog then it is my prerogative to put whatever i want in it. after all it is my blog. same thing apply to others. i guess.

if you dont like my blog, buzz off.. if i dont like your blog then it is me need to buzz off. good. then like people say no offense.

any way... either life is a joke or not. doesnt matter. just keep on blogging. because, like people say NO OFFENCE. but i say no fucking offence.

note: i hate sarcasm.

..........................................................................................................................................................................

Jlasyko

some people out there keep on googling 'jlasyko'. these 'people' eventually found their way to this blog. why they keep on googling 'jlasyko'??? i dont know. hopefully this Google-r is not my enemy or stalker. may be they just curious with 'jlasyko'.

anyway... jlasyko is harmless creature live on earth. so no need to worry. jlasyko is capable to kill mosquitoes and has special penchant for stationary, especially pencil. the rest of thing... jlasyko is pretty normal. and i wont eat you unless i really really have to.

.........................................................................................................................................................................

cerita dulu-dulu

siapa pernah ambil spm? kalau kamu pandai baca teks dalam bahasa melayu (teks ini) aku anggap kamu pernah atau akan ambil.

aku pernah ambil spm. ada 9 subjek. subjek teras yang biasa. dan selebihnya subjek sains tulen. kombinasi biasa juga. biologi, matematik tambahan, kimia, dan fizik. sekolah aku dulu tiada tawarkan subjek teknikal atau subjek sains tak konvesional.

emm... waktu tu memang lah spm macam pusat bumi. bukanlah aku kuat belajar, cuma spm sentiasa tak lekang dari kepala hotak. emm... korang pun tahu kan... tahun ke 17 dalam hidup. dipenuhi dengan spm spm spm. padahal... bukan nya apa pun spm tu.

tapi oleh kerana aku masuk dalam sistem pelajaran biasa2 jadi spm automatik jadi penting. lain lah tiba2 aku nak berhijrah ke kanada. maka mungkin spm tak lah begitu penting.

jadi kepada sesiapa yang baru nak ambil spm tu... tumpukan lah kepada spm. ok juga tu masa weekend belajar buat latihan matematik... it is much better than sniffing some glue right?? (hui tulis english lah pulak). setakat tension atau tertekan baca buku kimia tapi tak paham2 tu apa lah sangat. it is not like a bomb dropped on your school right?? (huisy if you dont understand my language then ask me... )

setakat tak lulus ujian bulanan fizik kertas objektif tu... it is ok you can always try next time.. it is not like a bloody maniac injects radioactive material to your body... right?

apa pun... sesiapa yang lulus cemerlang gemilang terbilang tu jangan pula jadi tembirang... yang lebih penting setakat ambil aliran sains tulen tu... rasanya itu normal lah kan.. sains tulen spm jak pun... bukannya Kaedah Berangka atau Pengaturcaraan C++ atau Bahasa Yunani Kuno. so no need to be freaking bitch... no offence. oppss... no fucking offence

ya aku tahu aliran sains tulen susah. tapi jangan risau.. nanti tension2 boleh lah tulis blog. kalau nak tulis cepat2 sebab buku fizik dah memanggil untuk minta dicoret dengan highlighter tu taip saja ringkas2 seperti kita menghantar pesanan teks kepada taulan. lagipun itu kan blog peribadi. sesiapa tak faham suka hati lah kan... (oppss.. sorry i write in my own language, if you dont understand please ask me... ).

ada sesiapa yang tersinggung dengan apa yang aku tulis pasal spm ni? emm.. aku bukan marah nasihat saja. like some people say no offence. emm... yeah no fucking offence ..... cheers...

ok lah aku pun sudah pening ni... esok ada kertas 2 subjek penataran psikologi dikalangan gadis bawah umur dan lepas tu mau masuk pertandingan menulis esei perbandingan kandungan lemak antara lembu memakan bijirin dan lembu memakan 100% daun rumput. TERTEKANNYA AKU....

note: i hate sarcasm.

No comments: