MEH LAH KLIK...

Wednesday, December 3, 2008

kejahanaman semborono

damn reckless
betul tak terjemahan aku? tak betul? terjemah sendiri...

anyway aku bangun lambat tadi maka, aku tak sterika tudung , dengan selamba nya aku pakai tudung semalam punya yang masih elok lagi dan wangi. aku telah menyumbang kepada penjimatan karen. langsung berbakti kepada pengurangan kesan pemanasan global.

aku sangat suka berblogging. sampai aku type entry dalam kepala, kalau entry dalam otak aku ni boleh publish secara otomatik pasti berbelas2 entry yang akan siap dalam masa sejam. ini lah bahana jika internet tiada didalam bilik. ala dulu2 pun tak ada internet boleh hidup juga kan.... apa pun itu dulu.

siapa yang bilang aku tiada life, boleh bilang kira hitung dan cakap apa yang disukai. lepas tu boleh cirit sampai terkeluar semua bawang tumis yang di makan sejak minggu lepas. aku hell tak kisah. cuma aku maki hamun dalam ni saja.

asalnya aku memang nak blog sakan hari ni. masalahnya. seblah aku ni Kennedy. segan pula aku nak taip melalut2 bila ada Kennedy ni. nanti lah aku cerita pasal tu.

zaid kena sacked umno.... emm not suprise lah kan. aisyeh men..... terpolitik pulak. malas lah nak ulas lanjut.

sepatutnya aku buat kerja lab ni minggu ni.oleh kerana aku banyak alasan so aku tak buat lagi. nak tunggu lepas raya haji lah. tangguh tangguh tangguh!!!. bila aku nak keluar tadi ada masalah sikit. tak boleh blog pasal yang itu kerana ToPs eckretz... then pergi kedai utk duplikate kunci seperti yang di rancang, kemudian hantar kunci asal tu kpd tuan punya kunci. bila aku di persimpangan dilema sama ada nak pg ke ibtp atau tak.... aku putuskan aku nak surf internet so buang minyak saja aku nak drive uphill ke ibtp. langsung aku ke mega lab.

jahanam nya pula mega lab ni tak ada ms office. aku nak download. dia punya hardisk cumalah sekeping hardisk yang berkapasiti pendirve harga 20 ringgit. ohhh patut lah ada beratus2 kompite. kompite murah rupanya. macam internet tablet yang hanya boleh digunakan untuk surf internet dan update blog. cuma dalam bentuk kompite. kompite separa telap lah ni, type 2. kompite separa telap type 1 ialah mcm kompite aku kat dalam bilik,yang tiada connection internet.

kebaikan kompite separa telap type 2 ni ialah kau boleh menaip dengan selesa jika dibandingkan kau surf internet guna henfon.
...........................................................................................................................................................................

jahanam yang ke 2 yang akan dicarutkan disini ialah, layanan hanjeng ibtp kepada kami. macam mana lah budak M.Sc. lain siap ada kunci lab, aku pula nak pinjam kunci lab nak letak sauk tangkap serangga kena pergi tanya 2-3 orang. dalam 2-3 orang tu separuh dari mereka ialah entah hapa2 tak boleh diharap. disamping ada seorang staff bermuka lawa tapi berperangai macam pangkat dia dekan. walaupun setelah ku verify dia adalah admin assistant yang biasa2 saja. dan tak sepatutnya berperangai kejahanaman semborono dengan aku. kerana dia akan menerima akibatnya. tungguuuuuu...... apa kau ingat kau pakai kompite apple mac tu, kau kira kompite tu kau yang punya??? bukan kau.... senang cerita lah hal itu memang cilakak...

kata kahuna, kalau marah jangan bercakap, kelak kau akan memaki keturunan susur galur asal usul orang termasuk binatang peliharaan, kuih karipap, dan segala tok nenek dalam cakerawala semata2 kerana tutup liquid paper yang hilang. so stop maki sampai kompite apple mac milikan ibtp tu saja lah... aku pun tak suka nak maki hamun tok nenek cucu anak pinak orang ni.

eh kennedy baru balik... so boleh lah aku memaki hamun dengan lebih jitu. segan juga aku ni, sebab ada dia dah tahu pasal blog ni. apa pun biarkan. kalau tak nak orang tahu mesti aku taip segala maki hamun ni dalam ms word dan kemudian save dalam kompite separa telap type 1.
...........................................................................................................................................................................

aku geram dengan perangai kedivaan atau pun dalam bahasa ensykopedianya ialah diva siyall siyallan. nak mengumpat... tutup pintu dan masuk bilik kalis bunyi lah beb.... jangan nak jadi siyall tiba2 kata aku memandai2... aku memandai2 ni sebab nak survive. berusaha. bukan hanya nak tabur duit. duit tu berharga tau... kalau kau tak tahu... pergi jahanam. aku tak kisah!. kau nak throw kata2 aku ni memandai2. aku yang memandai2 ni jenis yang memandai menghargai duit dan menangkis segala bentuk penindasan.

kau kalau rasa kau nak orang lain angkat segala kemudahan bergolek terhidang didepan kau lebih baik kau berhenti berharap. kalau kau rasa nak berharap juga sila ambil absolut ethanol, LSD cecair, xylene, segala staining material yang boleh didapati di makmal mikroteknik ukm. lepas tu tuang atas cadar. sebelum kering, hidu dan sedut fume campuran bahan2 tersebut supaya sedar bahawa bilik tidur ialah bilik tidur bukan dapur dan bukan tempat nak buat ethyl ethanoate tarik kurang manis. oleh itu menjadi diva perempuan tak guna dan berbaur siyall adalah tiada kebaikkannya

kau yang tersepit terkepit tercekik. dah tau macam tu yang duduk bergumpal tak bertindak tu apa hal??? lepas tu aku pula dikata memandai2 tak bersystem. ikut system mereka??? fuck the system. system siapa??? system pegawai hanjeng 41 yang asyik minum pagi, tea break 14 kali sehari tu. again fuck the system!!!

aku tak boleh memandai2??????? abis tu nak ikut jejak kau sedut fume absolut alkohol??? kau boleh nak dengki kalau kau nak dengki. tapi jangan nak sekat aku buat apa yang aku nak buat. sebab aku tak sekat kau nak sedut segala barang kau nak sedut. lubang hidung kau peduli apa aku. suka hati aku lah nak memandai2.

akhir carut, jika sekapal tak sehaluan, tinggal kan saja. macam cerita the bounty. tahu tak filem ni?? yang mel gibson dengan anthony hopkins. ha... macam tu lah kisahnya.

p/s: ditekankan disini subjek carutan terakhir ialah perempuan. aku kasi himt ni... pergi cari siapa orangnya.

No comments: