MEH LAH KLIK...

Friday, November 14, 2008

paranoid kah??? mencarut jak..

asasnya apa yang aku tulis dibawah ni berdasarkan perasaaan dan juga ajaran pengalaman. jadi ada kemungkinan berlaku kesilapan disana sini.

apa yang aku tulis didalam entry ni bersifat menyinggung. kalau ada sesiapa tersinggung lekas klik iklan di side bar. oh ya.. akaun nuffnang dah bertambah sebnyk 50 sen menjadikan pendapatan mingguan rm0.75.

.............................................................................................................................................................................

aku kan paling lah menyampah orang suka menyindir. aku pun menyindir juga.tapi aku tak suka menyindir selalu. kadang2 lah aku sindir2. jarang2 juga. aku suka sykologi war. yang aku put some pressure sampai orang tu jadi kucing yang sangat kesian. aku pull every string supaya musuh aku tersungkur. i mean it. kejam kena kejam pukul berabis.

kau nak lawan aku. kau gang up lah try tengok. aku senang saja, either aku mengalah atau aku fight sampai musuh tercirit bawang. aku mengalah biasanya sebab aku tahu aku nak lawan pun tiada faedah positif berguna. atau pertelingkahan hanya akan membuat ada orang yang tiada kena mengena terkena tempias nya. aku suka straight fight. kalau aku tak suka A, tak semestinya aku tak suka isteri A. ok jak pun. tapi kutuk tetap kutuk. aku lebih suka mengalah dan memelihara apa yang baik. dari menang hands down tapi hilang apa yang baik.

kes sebenar. aku tak suka boifren kawan aku. terus terang aku mengumpat si boifren didepan gelfrennya. terkedu si gelfren dengar boifrennya kena kutuk. biasanya dah tahap aku mengutuk depan tuan punya kekasih sangat jitu lah ketidaksukaan aku tu. selagi aku boleh tahan aku tahan. cuma aku tak pernah larang pun kawan aku nak berboifren dengan boifrennya. aku dengan kawan aku tu ok jak pun. walaupun obviously aku tak suka bf nya tu. last2 aku tak kutuk lagi, sebab aku nak kekalkan hubungan baik dengan kawan aku. walaupun aku mmg tak suka dia berboifren dengan jantan perasan bijak suka cakap besar, konon2 anak org kaya tanah kebun 200 300 ekar tu. sekarang ni tak tahu lah mereka masih bercinta atau tak. kawan aku tu jenis baik lah juga, so dia pun still nak kawan aku walaupun kekasihnya dikutuk2 oleh aku.
..........................................................................................................................................................................

berapa kali lah aku nak kena mencarot. Jangan persoalkan kecurangan aku andai kecurangan aku tak membawa apa2 erti dalam kehidupan engkau. aku curang. abis tu??? perkhidmatan letrik rumah kau ditamatkan kah??? tak kan. kau tetap boleh bercanda pasang lampu tiap2 malam nak pasang tak tutup sampai ke siang pun kau boleh.

so setakat nak dush2 sekali dua kali dengan kata2 siyall tu... simpan. kesian kan diri kau dulu. apakah kau nak tercirit bawang??? siyall...

bila aku warning, 'alert2 ada babi' tapi orang kata kat aku, 'apa kau nak risau? bukan babi masuk dalam mulut kau pun'. last2 ha... bila babi dah nak termasuk dalam mulut semua orang baru terburai kain mencanak2 alert 'ada babi ada babi ada babi'. bila aku pesan, kalau tak nak ikut pun dengar. supaya tak ada babi masuk dalam mulut sesiapa.

apasal semua orang nak jadi mcm siyall... aku setakat orang nak menyebok boleh. tapi jangan lah nak melontar kata2 siyall. aku curang kau pula jadi mulut siyall apa hal???? effect dengan pembuluh darah kau kah kecurangan ku??? ceh....
..........................................................................................................................................................................

aku jenis minta tolong orang kalau aku susah ok. tak bermakna aku tak ada duit nak top up hp aku call mintak masuk bersamamu di tv3. cuma aku tau bila sepatutnya aku kena minta pertolongan. and aku separa nafi aku clingy. sebab most of the tym aku lone ranger. banyak barang aku buat sendiri2.

biasalah kan ada orang tolong ada orang reject. dan aku ni memang berhormon sensitip bila kena rejection. sebab tu aku dah malas ajak sesiapa pergi lunch. sejak kes terakhir di ukm dulu. bila aku lapar aku makan belasah jak, dah malas nak ajak sesiapa. aku tahu semua manusia pandai cari makan bila dia lapar, tak payah ajak.

dalam hidup ini mmg ada rejection. siapa suka rejection???. ayam daging saja yang suka kena reject sebab dapat pro long idup dia dari kena sembelih dijadikan sumber protein.

aku pun tahu baca symbol kesiyallan dalam rejection. ada rejection yang semata2 rejection. dan ada rejection yang bersifat siyall. atau kesiyall2lan. yang rejection ke-2 tu memang tunggu masa jak aku nak pulang balik paku buah buahan, paku zink, paku belanda, paku pakis. tunggu dan lihat.

berharap lah aku melupakannya. sebab aku pun berharap aku tak pulangkan paku dengan sesiapa unless org tu patut kena paku, dan aku betul2 nak memaku.
...........................................................................................................................................................................

kan dah beberapa entry aku mengarut dan mencarot pasal serangga. dan kini, serangga tu cuma serangga dah tak payah nak mencarot2. means dah tak jadi masalah sangat. kecuali menjadi domestik pest saja. tadi ada lipas berlari2 dalam bilik, aku try sapu... berdesup2 dia. langsung aku ingat bahawa lipas ni serangga kuno yang dah kolonizied bumi berjuta2 tahun. so biar saja.

aku ni celeberate everything with cash. jarang2 nak beli hadiah yang solid, seperti sebijik kamera sebagai hadiah hari jadi, atau sebijik handphone utk hadiah ulang tahun. aku kasi cash berapa yang aku mampu dan kau buat lah apa2 yang kau nak dengan cash tu. dan aku pun suka kalau orang kasi hadiah cash. lagipun aku dalam beli2 hadiah ni memang lah tak berskill. asyik2 beli hadiah yang tak sesuai, seperti hadiah novel untuk seorang bibliophobic.

jadi aku ada tendency menyelesaikan masalah dengan duit. aku tak punya banyak duit, tapi aku suka selesaikan masalah dengan duit. contoh: aku nak minum air. aku tak masak air. aku beli air dikedai untuk diminum.

so bila aku encounter difficulty dengan serangga, then salah satu solution yang aku terpikir ialah penyelesaian menggunakan duit.

nasib baik, pertukaran milikan wang tak diperlukan. sebab cuma guna negotiation skill, dengan bantuan beberapa pihak. so tadda... masalah selesai. tak lah smoothly. in the end aku anggap case close. and fucking move on. masalah dah selesai. nak fikir apa lagi.... banyak lagi perkara nak buat.

ada orang yang tak nak move on. sedangkan benda tu tak ada kena mengena dengan mereka. aku tak tahu kenapa?? saja nak ungkit sana sini. sindir sana sini dalam apa jua macam. sekarang ni everything available on9. even perasaan pun ada. ya seabstrak2 perasaan ada dalam online.
apa yang org tak tahu dan sekarang semua orang tahu. macam aku lah lepaskan perasaan dengan blog aku. suka hati aku.... bila ada sesiapa tersinggung, percayalah mereka dulu yg menyinggung aku.

berbalik kepada orang tak nak move on... seingat aku, aku tak guna duit simpanan aku dan aku tak guna duit simpanan orang lain dalam setel masalah yang hari itu. masalah tu selesai. bila dah ada cakap2 seperti: 'dia ni jual burung, dia pandai tangkap burung nanti dia boleh jual kau boleh beli'. ini sudah menyindir. dan aku ulang buat kesekalian kalinya aku tak suka sindirian.

aku mungkin paranoid dan mula mengetuk kibod dengan keras dan cepat sebab aku rasa aku dah marah. sebab bunyi ayat itu seperti siyall. aku dah tak perlukan burung lagi so jangan nak jadi siyall menyindir2 masalah lama yang aku sudah setelkan. apahal kalau aku beli penyelesaian masalah aku???? apa kena mengena kau nak sindir2 nak jual2 burung ni. masalah sudah setel. just fucking move on. tak payah nak jual2 burung lagi, tak payah nak tangkap2 burung lagi. tak payah tak payah tak payah!!!!!! tak payah siyall!!! tak payah nak jadi orang tengah nak jual burung!!! tak payah promote. tak payah nak berlakon nak jual burung...sebab aku akan marah...

jangan main dengan api. jangan jangan jangan.

ingat aku suka selesaikan masalah dengan duit. jangan berani2 jadi masalah aku. jangan kata aku tak warning. aku dah warning.

aku dulu pernah datang tempat orang. aku behave. bila orang datang tempat aku dan jadi siyall. lebih baik hentikan kesiyallan itu. ini bukan tempat kau nak jadi siyall!!

2 comments:

Nama saya M said...

ko punye terbaik weyyyyyyyyyyyyyyyyy bikin aku gelak hingga tercirit bawang

Jlascanteen said...

thanks... datang selalu ok