MEH LAH KLIK...

Tuesday, November 18, 2008

membaca di jalan ketiduran

tadi aku baca2 nota. aku mengantuk aku tidur kejap. bangun, lepak dengan kawan. bagus kan.... walaupun exam tinggal berapa hari sahaja.

kami bercerita tentang segala macam perkara yang berlaku di planet bumi. dari masalah pelacuran sehingga lah kepada software yang berguna untuk membina pokok evolusi phylogenetik. tak ketinggalan isu2 popular seperti penceraian artis dan juga abnormality bentuk sel darah merah. begitu wide range of topik.

apa pun, actually tadi tiba2 aku takut duduk dalam bilik sorang2 tu sebenarnya aku pergi menggigihkan diri untuk bersembang2 dengan kawan. aku plan nak tidur dengan lampu terpasang. seperti bunyi tajuk lagu kan.... sleep with light on.
..............................................................................................................................................................................

kenapa lah blogger ni tiba2 bertabiat buruk. ada teks bertulis ink merah berbunyi 'could not contact blogger.com. saving and publishing may fail. retrying' ceh baru aku nak kutuk2 dah hilang dah ink merah itu.

dan selang seperenggan dia muncul balik. ada orang kata bahawa apa2 laman web yang diambil alih oleh google akan tiba2 berkelakuan buruk dan tak boleh dipercayai. baru2 ini fs dah bengong ataupun tercrowded... lantas kawan aku yang 200+ tu tinggal 22 orang. fs adik aku lagi malang. kawannya dah tinggal kosong. aku rasa kan ini angkara serangan boot adder (apa maksud aku tak tau). menyebabkan fs menyaring penggunanya sehingga pengguna yang betul ikut tersaring sama. aku rasa.

fb juga tak ketinggalan menjadi buduh. lambat saja dia nak layan aku. tak tau kah aku ni pengguna networking site yang tegar. fb dan fs ialah medan sosial ku. tempat aku stalker orang2. ceh tak suka lah kalau asyik error sana sini. tak selesa aku nak stalk orang hokeh.
...........................................................................................................................................................................

aku tak suka keayuan plastik. kenapa harus ada keayuan plastik. kau ayu kau ayu. thats it. kau tak ayu kau tak ayu. thats it. tak payah jadi plastik. dalam gambar buat2 comel. cakap english macam paris hilton jawab soalan press. betul lah english grammar segala tu. tapi bodoh bunyiknya tau.

aku rasa ramai orang dah start perasan dirinya paris hilton sampai nak jadi macam paris. sedangkan tak sedar diri, yang paris hilton sebenar tu heiress, party goer, socialite, yang engkau tu cuma lah seorang yang shopping sekali seminggu, dan pendek kata langsung tak paris.

kemudian ialah, kenapa harus nak bagitau semua emosi dan perasaan di dalam fb dan ym. kan ym kita boleh tulis status. contoh; tak payah lah kerana kau sedih rambut kau sompak akibat sendiri potong sendiri cari sakit kau nak elaborate panjang2 dalam status ym.kalau ya pun kau mencanak2 sedih cukup lah type 'sedih, rambut ku sompak'. nanti kawan kau concern dia buzz lah tanya 'apa hal rambut mu sompak'. ini nak jugakkk tulis 'aku potong rambut. sompak. nak pergi kedai baiki. aku merasa sedih yang hamat sangat'. macam siyalll ok.

aku pun tulis juga emosi dalam fb. ya aku tulis. sekadar eksperasi ringkas. seperti jlasyko scanteen is pedih ulu hati. jlasyko scanteen is bercuti hujung minggu. semata2 status bukan nak tarik perhatian meraih simpati mUrraHHHHannnn... berhormon lah nak elaborate panjang2.... orang tanya jawab. tak kisah lah. fb aku boleh terima lah. ym... tu huisy... geli aku.

aku ni part time cari makan jd advert agent, tak adalah banyak. sikit benar hasilnya. tapi tak payah lah sinis, kalau aku terdesak2 betul iklankan billboard aku. tak suka, buzz off.. nak sindir2... patut kah aku ulang lagi???. ya patut. aku tak suka penyindir. aku tak suka sindirian. jangan cari pasal.
..........................................................................................................................................................................

korang pernah nampak/jumpa orang bercinta tahap geli tak??? belum apa2 dah plan2 nak ada anak??? belum apa2 dah membahasakan 'kakak ipar' 'adik ipar' ipar duai biras menantu mertua???. aku pernah jumpa. well aku nak carot sikit ya... orang lain pun bercinta juga, tak ada lah nak beriya2 tayang kat satu planet bahawasanya saya hanya cintakan awak, dan saya pasti awak mesti cintakan saya juga. makan minum pun mak ayah tanggung agak2 lah nak bercinta sampai declare 5 benua nak kena tahu. aku rasa tak ada majalah gossip nak ambil tahu kisah cinta korang. tak ada stesen tv nak buat realiti untuk cinta mu. tu ponggong si kim K pun tak abis muat kat layar tv, nak masukkan ponggong kau jugak??? tak payah simpan saja hokeh.

setakat perasan buat pout sana sini boleh lah kot... perasan saja. pout saja. duit ada sama banyak macam paris? ada drive kereta sama macam kim? ada pay check berjota2 macam lindsay? tak ada. kesudahanya kau pakai baju mahal2 cap mng tapi kau nak makan scrapp duit. bagus juga. diet katanya. katanya. tak apa ambil sudut positif, dia mampu beli cuma dia menjaga permakanan.

tak berkenan sangat aku ok. (kata positif??? tak tally betul aku ni.)

kes sebenar: not so long ago i knew a girl. pandai pun pandai (at least lebih dari aku kot). cantik? subjectively, cantik lah juga... bergaya pun bergaya. wangi pun wangi. dulu nak dijadikan cerita dia ni bercouple dengan seorang budak lelaki. tak lah aku tau namanya. biasak lah couple. pegang tangan, pegang bahu. so aku tengok dari jauh. tak pulak aku pergi tegur. 'wei haram lah pegang2'. aku pun bukan mulia sangat.

geng2 aku ada juga 2-3 kali cerita2(read: mengumpat) pasal dia. licin2 buah kedondong diluar licin didalam ada tajam2. dia ni nak kata alim2 alim lah juga. at least apperearance lebih alim dari aku. ialah kan aku suka hiphop dulu. konfem aku pun perasan aku ni macam dr.dre. lepas tu abis macam tu aja. tak tahu pulak kesudahan cerita. kerana kami mengambil halauan masing2. (by saying ikut haluan masing, aku still tak jadi artis rakaman syarikat dr. dre sampai sekarang hahahahaha)

tak berapa lama kemudian. aku tertahu maklumat2 pasal dia ni. dia dah couple dengan orang lain yang hensem. anak orang berada dengarnya. ok lah. dari personaliti semasa dia couple dengan anak orang berada ni, dia sangat innocent. huisy... lemah lembut, ayu, menjaga penampilan, solehah. pendek kata kontra dengan personaliti semasa dia couple dengan lelaki dulu yang pegang2 bahu tangan tu(except masa dulu dia suda ayu2 juga).

yang menjadi lelucon nya bila dia taip pasal betapa dia seorang yang pious, (tak ada lah dia tulis 'i am pious'). tapi ala2 dia tulis tu menunjukkan dia ni sejenis yang alim. dan couple dia anak org kaya tu pun pilih dia kerana dia alim. cukup membuatkan aku teringat peristiwa pegang tangan dan bahu dahulu. nak claim diri sendiri pious? susah beb. ok lagi kau kata kau orang baik. banding nak claim kau pious.

so aku rasa dia ni either hipokrit atau dah insaf. apa pun. still ada hunch bahawa dia ni plastik2 polymer gitu kan. tak pun sesumpah. kawan aku kata bf nya yang kaya tu pun spesies sama macam dia. berlagak2 gitu. ya lah kaya hensem. mana tak. paling tak tahan ialah.... hahaha part perasan terlebih hensem tu.... dan si gelfren pun bukan main lagi. taip: 'he is good looking'. itu tak cukup. yang part hygeine freak tu aku tak tahan. huhu pembersih sungguh boifren itu kan..... ya lah entah2 bilik tidur sangat sterile sampai boleh jadi operation theatre.

therefore i maintain my statement, pink is too cliche for girl. yep english aku tak best.

tak lapok di hujan tak lekang dek panas, baik aku carot dari aku hempok.

p/s: internet slow, sangat slow. aku geram.

No comments: