MEH LAH KLIK...

Monday, November 17, 2008

carutan hari isnin. sikit saja pun...

ceh apasal ini internet slow...

baru tadi aku keluar kejap isi minyak... (cerita isi minyak lagi). tak ada lah apa2 hal yang unik pun biasa saja mcm orang lain isi minyak. nak dijadikan cerita tadi waktu aku nak tukar lane, ceh ada sebuah kereta hitam berdesup... nasib baik aku mengelak. aku dah kasi signal... still dia tak kasi chance... siyalll.

banyak pula kereta tadi. agaknya populasi likas-sulaman-inanam ni kehabisan minyak pada waktu yang sama.... tapi biasa lah kan. still ok2 saja lah. bila nak balik, kereta banyak lagi berdesup2. so bila aku nak keluar dari stesen tu slow lah sikit. boleh sebuah kancil biru tua yang hanjeng hon2 aku. cilakak. perempuan pemandunya. kau kalau nak berak, cirit aja dalam kereta kau tu, bukannya orang tau pun... ni nak hon2 masa kereta tengah banyak. aku rasa perempuan yng hon2 tu memang nak terberak lah. dah besar pun, tapi bila nak berak still nak merengek2 dengan hon.

then aku balik. singgah kejap di pasaraya kegemaran untuk membeli sedikit bekalan makanan.
bnyk juga duit aku abis walaupun cuma keluar lebih kurang setengah jam. tadi pagi masa nak keluar... seluruh kf ni memang terbabas bangun pagi rasanya. kami keluar pukul 8.46++ tapi jalan masih jam. bila lalu federal complex, fuh orang punya ramai, kalau jual kerepek mesti laku tu... beratur siap berpayung2. bila nak masuk gate ums pun still juga terstuck, sbb kereta banyak. hahaha hari isnin ni rasanya semua orang sibuk.

kelas so-so macam biasa. tak ada luar biasa. kecuali cikgu aku cakap jepun 2-3 patah perkataan. bukan dia cakap jepun dengan kami, tapi tiba2 semasa kelas sedang bersidang, seorang jepun (rasis kah aku???), segan2 pula nak masuk kelas tu. dia nak letak barang saja pun. pas tu cikgu jemput2 jepun tu masuk. dia cakap 'hait' 'hait'. kagom aku seketika. ya lah cikgu tu cakap jepun kan.... hahahah.. aku tak pandai cakap2 jepun ni.

lepas kelas kami, bilik tu digunakan untuk kelas pengenalan kumbang. lelaki jepun tu pakar kumbang. aku pre-assume jepun tu lah yang mengajar. aku tau nama dia, tapi tak nak lah sebut2. he is nice and very hardworking. tak ada tea time 3-4 kali sehari macam admin clerk di seluruh malaysia ni. dan aku notice, dia selalu pergi field. sebab setiap kali dia berpergian ke lapangan, dia akan tulis note di pintu ofisnya. kadang2 kinabalu, kadang2 ke ulu kimanis,dan pernah juga ke bukit ums yang sebelah saja dengan banguan ofisnya itu. dia dah tua juga lah... still kerja dengan gigihnya. simple saja pun dia ni. selain pakar kumbang ni ada lagi seorang jepun tapi tak pasti dia kerja bidang apa. rasanya lebih kepada molekular kot... jarang jumpa seorang lagi ni.

salah satu sebab aku tak ada plan nak kerja dengan saintis jepun ialah, mereka sangat rajin. rajin dan rajin. selain, japanese ni kan kita yang kena cakap jepun dari mereka nak cakap english. so kalau kau pandai cakap jepun, kau ada big advantage lah andai kerja dengan mereka. sebab bila mereka cakap english... hahah aku yang tak berapa pandai cakap english ni pun boleh kutuk mereka. pernah sekali seorang pelajar post graduate dari uni. kagoshima bentang kajian dia pasal labah2. aku siap senyum2 kat depan muka dia, sebab dia nak sebut nombor dalam english pun berfikir2 lagi. kajian menarik jangan cerita lah... aku yang tak tahu menahu pasal labah2 ni pun tertarik. cuma tu lah.... masalah bahasa pengantar.

internet slow ni.... ceh menyampah ok. aku baru nak jadi fashion police ni... malam karang lah ya.

No comments: