MEH LAH KLIK...

Tuesday, November 25, 2008

akhir semester

walaupun exam sudah tamat tadi, tapi aku masih ada kelas pada esok hari. kenapa? tak payah lah ku huraikan, anggap sahaja special case.

aku harap dapat lepas semester ini. jika waktu dulu aku nak sangat dapat 4.0 pointer tapi sekarang ni harus realistik kerana sukar lah nak dapat 4.0. tu. apa pun bergraduasi dengan pointer 4.0 tidak jauh beza dengan bergraduasi dengan pointer 3.3. apa pun aku mash berharap mendapat yang terbaik, sebaik mungkin supaya aku boleh proceed ke semester depan dengan baik.

yang penting sekali proceed ke semester depan. dan bergraduasi dalam 1 semester away. aku nak tumpukan kepada disertasi.

oh ya... seperti yang ku war warkan sebelum ini. minggu ini hujung minggu tiba lebih awal. aku pun memang looking foward untuk menghabiskan masa bersama keluarga. mungkin take a break. seminggu. then baru proceed macam biasa. isnin-jumaat di kf hujung minggu di kampung.

atau pun aku akan korbankan masa hujung minggu di makmal, jika perlu. so aku nak enjoy betul2 cuti ni. tambahan pula ada beberapa road trip dalam perancangan. so just hop n drive ok...

memang lah hal ehwal akademik diberi keutamaan. tapi sekarang ni nak luangkan masa bersama keluarga. kaka pun sudah balik dari johore. so my sib semua ada disini. bukan tak nak bersama kawan2 cuma aku lebih pentingkan keluarga. blood is thicker than water.

walaupun begitu. aku juga ada perancangan untuk berkelah bersama rakan2 sekampung. yeah friends since yesteryears, yang come just slightly after my family. bukan tak nak tambah kenalan baru. ya kawan datang dan pergi. cuma since kami masih tinggal berhampiran, dan belum ada komitmen, apa salahnya aku luangkan masa bersama mereka.

hidup di kampung memang macam tu. semua pun dianggap saudara. apa pun aku rasa segalanya ok saja. walaupun tak dinafikan aku merindui masa bersama rakan2 di matrik labuan n ukm. sali, rakan di bangi akan berkahwin pada bulan 12 ni. adibah, juga rakan di ukm, ajak aku balik semenanjung, since sali nak nikah. yeah she the first among us. i hope adibah will be next. ramai girlfriends nak pergi majlis yang bakal diadakan di terengganu. wah pasti meriah. sorry girls... first of all masalah duit. lepas tu aku tiada masa nak bertandang ke terengganu. lagipun aku sudah punya plan road trip sendiri. cannot wait sali, upload her wedding's photo. aku kan suka gambar2 kawin ni. oh ya... my former classmate, emiliya syakira juga sudah berkahwin. tak tahu sangat, tapi earlyn november rasanya. tahniah.

walaupun pada awalnya, road trip tu aku nak lakukan secara solo. tapi rupanya family pun ada rancangan yang sama. beberapa minggu lepas aku ada ajak rakan di ukm, fahmi, untuk jadi rakan road trip. aku nak cover west coast of sabah, including ranau. sadly, masalah duit. aku tahu fahmi ni jenis advaenture. sesungguhnya kalau aku ada duit berlebih, kau fahmi tinggal bawa baju, dan lesen memandu saja, sewa kereta minyak, makan minum, tempat tinggal semua aku sponsor. selain fahmi, aku ada ajak cikgu rafiq.

apa pun its good to go somewhere else other than kf-putatan-kampung pimping. ya hampir setahun sudah aku hidup berkisar dan berputar di tempat sama. jika ada duit lebih, nak saja aku berhujung minggu di langkawi. dulu aku benar2 nak berhujung minggu di singapore. tapi selepas, melihat keindahan hotel 4 seasons di langkawi. wah.... aku terasa nak ke sana. tapi mahal lah, ya... bali??? emm.... not my favourite.. but we'll see. apa pun penang. yeah... i always want to spend my weekend di penang.

cerita pasal kawan2. last sunday, bumped to my former classmate from matric college, joe. dah kurus dia sekarang. joe tak lah pernah gemuk, selama aku jumpa dia. tapi dah semakin kurus banding dulu. cuma hi2 saja, bertegur. at least dia tegur juga aku, kan.... dia bekerja sekarang. masa jumpa tu dia jalan dengan his youngest bro. abang long rasanya joe ni. sekejap saja masa berlalu, jumpa joe masa 2004. then baru last sunday tu ketemu semula. wish him all the best.

rakan2, jika ada yang baca, sama ada anda ku kenal sekampung, atau sejak tadika, atau sekolah rendah, menengah, across kat mana2, matrik kolej, UKmalaysia, bangi. aku sentiasa nak jumpa kamu semua semula, walaupun aku jarang nak sms, apatah lagi nak wish bday. hahaha.... apa pun jangan segan2 nak tegor kalau terserempak. ya... aku dah tembam dah tom tom bam.. aku make peace with myself. memang takoot la kalau naik atas scale. but i bet korang masih kenal aku... kan??... hahaha

for those who wonder where i am??... now i am residing at ums likas. you may find me strolling at near giant supermarkets. so go to giant, mungkin kita akan terserempak. beside, aku mmg selalu on9 cuma ym saja jarang2 buka. fb, fs, blog lah yang aktif sakan.

No comments: